Czy warto inwestować czas w relacje na Facebooku lub Instagramie? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, to należy zastanowić się nad tym,  w jaki sposób użytkownicy social mediów korzystają z aplikacji i jak tworzyć atrakcyjne stories.

Czym są popularne stories? To w tłumaczeniu dosłownym historie, czyli krótkie materiały, które znikają w aplikacji po upływie 24 godzin. Relacje można zamieszczać na Facebooku, Instagramie, a od pewnego czasu również na LinkedIn. Dlaczego są tak popularne?

  • docierają do potencjalnie nowych użytkowników, mają możliwości sprzedażowe
  • relacje są krótkie i stanowią kombinację ciekawego obrazu i tekstu
  • znikają po 24 godzinach, dlatego użytkownik jest bardziej skłonny do publikacji relacji niż postu
  • sposób na poinformowanie użytkowników o nowym poście
  • użytkownicy chętnie przeglądają relacje, ponieważ nie wymaga to zazwyczaj tyle uwagi i czasu co czytanie postów
  • pomagają w budowaniu relacji z odbiorcami
  • mogą być w formie video

Jak tworzyć atrakcyjne stories?

W tworzeniu ciekawych relacji pomogą odpowiednie narzędzia, czyli aplikacje dzięki którym z łatwością można stworzyć materiał video, dodać szablon do zdjęcia czy animację.

Unfold (zdjęcie logo aplikacji) – jedna z najbardziej znanych aplikacji do tworzenia relacji. Jej zaletą jest intuicyjna obsługa. W podstawowej wersji aplikacja jest darmowa i działa zarówno z Androidem, jak i iOS. Po odpowiedniej opłacie można rozszerzyć ilość dostępnych pakietów szablonów. Dzięki Unfold można dodawać ciekawe fonty i ramki.

Mojo (zdjęcie logo aplikacji) – działa bardzo podobnie jak Unfold. Dodatkowym atutem tej aplikacji jest możliwość dodania muzyki do tworzonego stories. Mojo zawiera dużo ciekawych fontów, naklejek i animowanych napisów.

Canva (zdjęcie logo aplikacji) – prosty w obsłudze kreator grafik, dzięki któremu można stworzyć także ciekawe relacje. Z Canvy można korzystać zarówno jako ze strony jak i aplikacji. Serwis oferuje bardzo rozbudowaną bazę szablonów, fontów i naklejek. Jeśli wersja bezpłatna jest niewystarczająca, to Canva oferuje także płatną subskrypcję i zwiększenie liczby gotowych szablonów i opcji.

Tworzenie atrakcyjnych stories nie musi być czasochłonne i wymagające. Ciekawe relacje na pewno wpłyną korzystnie na zaangażowanie użytkowników i pomogą dotrzeć do potencjalnie nowych klientów. Dodatkowo w ostatnim czasie pojawiło się udogodnienie, które pomoże zaoszczędzić czas, czyli planowanie relacji na Facebooku i Instagramie. W Facebook Business Suite można publikować i planować relacje na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Zaplanowane relacje będą się pojawiać w kalendarzu publikacji.