Czy warto inwestować czas w relacje na Facebooku lub Instagramie? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, to należy zastanowić się nad tym, w jaki sposób użytkownicy social mediów korzystają z aplikacji i jak tworzyć atrakcyjne stories.
Czym są popularne stories? To w tłumaczeniu dosłownym historie, czyli krótkie materiały, które znikają w aplikacji po upływie 24 godzin. Relacje można zamieszczać na Facebooku, Instagramie, a od pewnego czasu również na LinkedIn. Dlaczego są tak popularne?
- docierają do potencjalnie nowych użytkowników, mają możliwości sprzedażowe
- relacje są krótkie i stanowią kombinację ciekawego obrazu i tekstu
- znikają po 24 godzinach, dlatego użytkownik jest bardziej skłonny do publikacji relacji niż postu
- sposób na poinformowanie użytkowników o nowym poście
- użytkownicy chętnie przeglądają relacje, ponieważ nie wymaga to zazwyczaj tyle uwagi i czasu co czytanie postów
- pomagają w budowaniu relacji z odbiorcami
- mogą być w formie video
Jak tworzyć atrakcyjne stories?
W tworzeniu ciekawych relacji pomogą odpowiednie narzędzia, czyli aplikacje dzięki którym z łatwością można stworzyć materiał video, dodać szablon do zdjęcia czy animację.
Unfold – jedna z najbardziej znanych aplikacji do tworzenia relacji. Jej zaletą jest intuicyjna obsługa. W podstawowej wersji aplikacja jest darmowa i działa zarówno z Androidem, jak i iOS. Po odpowiedniej opłacie można rozszerzyć ilość dostępnych pakietów szablonów. Dzięki Unfold można dodawać ciekawe fonty i ramki.
Mojo – działa bardzo podobnie jak Unfold. Dodatkowym atutem tej aplikacji jest możliwość dodania muzyki do tworzonego stories. Mojo zawiera dużo ciekawych fontów, naklejek i animowanych napisów.
Canva – prosty w obsłudze kreator grafik, dzięki któremu można stworzyć także ciekawe relacje. Z Canvy można korzystać zarówno jako ze strony jak i aplikacji. Serwis oferuje bardzo rozbudowaną bazę szablonów, fontów i naklejek. Jeśli wersja bezpłatna jest niewystarczająca, to Canva oferuje także płatną subskrypcję i zwiększenie liczby gotowych szablonów i opcji.
Tworzenie atrakcyjnych stories nie musi być czasochłonne i wymagające. Ciekawe relacje na pewno wpłyną korzystnie na zaangażowanie użytkowników i pomogą dotrzeć do potencjalnie nowych klientów. Dodatkowo w ostatnim czasie pojawiło się udogodnienie, które pomoże zaoszczędzić czas, czyli planowanie relacji na Facebooku i Instagramie. W Facebook Business Suite można publikować i planować relacje na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Zaplanowane relacje będą się pojawiać w kalendarzu publikacji.