Prowadzisz poważny biznes w którym wykorzystywanie emojis w mediach społecznościowych wydaje Ci się nie ma miejscu? 🤔 Zastanawiasz się czy warto włączyć emojis do swojej strategii marketingowej?

Na początek warto rozróżnić, czym są emojis a czym emotikony.

💻 📱 Emotikony powstały po to, aby internauci mogli wyrażać swoje emocje w tekście, korzystając ze znaków na klawiaturze komputera, bądź telefonu. To układ znaków interpunkcyjnych, liter i cyfr. Obecnie częściej używa się emojis, czyli graficznych ikon, które wyrażają emocje, ale również są zobrazowaniem np. zwierząt, jedzenia, roślin i wielu innych rzeczy. Jak wynika z badań 92% użytkowników Internetu stosuje emojis w swojej komunikacji*. Wykorzystanie graficznych ikon wpływa korzystnie na zaangażowanie odbiorców i ułatwia przekazywanie informacji 🗣️ Należy jednak stosować kilka zasad, które zapewnią właściwe zastosowanie tej możliwości. Warto również przemyśleć, które emojis pasują do Twojej firmy i grupy docelowej.

️ Wykorzystuj emojis, aby w atrakcyjny sposób oddzielać tekst

Dzięki wykorzystaniu emojis możesz podkreślać ważne wiadomości i ułatwiać czytelnikom odbiór treści. Tekst, który jest w ten sposób przygotowany czyta się łatwiej i można poprowadzić uwagę odbiorców, kierując ją na najważniejsze informacje. Pamiętaj, że użytkownicy scrollujący np. feed na Facebooku poświęcają na czytanie niektórych treści zaledwie ułamki sekund.

️ Czasami mniej znaczy lepiej

Zbyt duża ilość emojis może wpłynąć niekorzystnie na odbiór teksu i wizerunek firmy. Nie przesadzaj z ilością emojis, wklejanie np. wielu wykrzykników może kojarzyć się z treściami spamerskimi. Pamiętaj, że czasami mniej znaczy lepiej.  Dobieraj odpowiednio ikony do tematu i treści wpisów.

️ Emojis nie zawsze działają

Niektóre emojis mogą nie działać na określonych urządzeniach, wklejając je w swoje posty zawsze zwracaj uwagę na „puste” pola. Każdy post powinien zostać sprawdzony przed publikacją również pod kątem emojis – odstępy, luki, zbyt duża ilość znaków graficznych.

️ Sprawdzaj znaczenie emojis.

Stosuj emojis tylko zgodnie ze znaczeniem! Łatwo można pomylić znaczenie graficznych ikon lub interpretować je inaczej niż wszyscy. Aby tego uniknąć, można sprawdzać znaczenie emojis, korzystając z portali takich jak emojicopy.com. Znajdziemy tutaj sporo emojis podzielonych tematycznie, co ważne -po najechaniu kursorem na konkretną ikonę pojawi się jej opis.

️ Korzystaj z nowych możliwości

Pamiętaj, że co jakiś czas lista emojis się powiększa. Sprawdzaj nowości i korzystaj z jeszcze większych możliwości. Jeśli chcesz zaangażować swoją społeczność, możesz wykorzystać emojis do zagadek lub konkursów.

Wykorzystując powyższe wskazówki osiągniesz jeszcze lepsze efekty w Twoich social mediach 🔝 Pamiętaj jednak, że istnieją sytuacje w których używanie emojis nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli temat Twojego wpisu jest wyjątkowo poważny lub dotyczy sytuacji kryzysowej, to zrezygnuj z zamieszczania jakichkolwiek emojis, nawet jeśli na co dzień używasz ich regularnie.

 

*Raport 2015: Emogi Research Team (https://cdn.emogi.com/docs/reports/2015_emoji_report.pdf)